Konstkoll!

                         

Den här tavlan hänger på plan fem på vår skola. Det kan tyckas en aning märkligt. Faktum är att jag har funderat en del över just detta stycke av konst.


Varför har det placerats på skolan? Vem har hängt upp eländet? Vad är den bakomliggande tanken? Varför har kvinnan i mitten en hatt som får en att tänka på USA? Varför har hon bara ett bröst? Min teori är att det är vår älskade rektor, Manschester-Margareta, som fått den av någon odräglig släkting. Eftersom att även hon finner den frånstötande ville hon inte hänga den i sitt eget hem? Så hon bestämde sig för att förpesta elevernas tillvaro ännu mer, om möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Terrorisera mera?

E-postadress: (publiceras ej)

Min egen fascinerande blogg:

Min obetydliga åsikt:

Trackback
RSS 2.0