Du bist so ein dummer Mensch.

Skulle egentligen skriva ett 100 ord lång brev på tyska om det svenska skolsystemet och mejla in till Frau Wikström, min söta tyskalärare. Men det körde ihop sig så jag sitter mest och leker med översättningsprogrammen. Alla suger ju!

Hursomhelst, tyska.. Sicket vackert språk. Läs texten här under högt och bara känn hur orden simmar omkring i munnen, hur vackert de klingar när man säger dem högt. Man tänker bara skönhet! Detta inslag av tyska är gjort möjligt tack vare google translate, inte mina kunskaper. Men vi lådsas. Kanske är texten inte 100 % korrekt. Det kanske är det som är grejen med online translaters, att man tror att man skriver om sin hund men egentligen har man skrivit om ett horhus.

Meine Hand Art riecht nach Katzenfutter. Das ekelt mich an, noch habe ich versucht, es abzuwaschen wie tausend Mal, und es gewohnt losgehen. Ich wette, es ist nur in meinem Kopf. Aber EuW.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ljuvligt vackert! När jag läste tyska i 6:an så sa läraren att vi skulle ha en arg ton i rösten när vi pratade. bara det säger väl allt ;)

2009-11-06 @ 18:10:31

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Terrorisera mera?

E-postadress: (publiceras ej)

Min egen fascinerande blogg:

Min obetydliga åsikt:

Trackback
RSS 2.0