Ger upp

Men min slutsats är att Gud inte finns. Jag hoppas det iallafall. För om han finns, bör vi vara rädda. Jag hoppas på något annat. För om det finns en högre makt där uppe så är han då inte god och rättvis. Jag vet inte vad som ska förklara det jävulskap som händer, men jag hoppas att det inte är Gud. För då är han ingen vi bör tillbe.

Det är så jävla orättvist. Vad har du gjort för att förtjäna att sluta såhär? Ingenting, så vitt jag vet. Har svårt att tro att du någonsin förtjänar det här.

Vi har släpat hit dukar, plastblommor och tavlor. Snart tar vi hit gardiner, det är bara det som saknas för att illusionen ska bli perfekt. Kommer vi då att inte längre märka vad det här är? Ska vi låtsas att det inte är ett sjukhus? Låtsas att "särskilt boende" är något tillfälligt, bara periodvis. Att det inte är slutstationen? Ska klockan från lägenheten få oss att inte se larmknappar, droppåsar och lyftanordningar. Ska en taklampa få oss att bortse
från specialstolar, sjukhuslukt och medicinskåp?

Visst, du är gammal, det har jag hört så många gånger de senaste veckorna. Men det är inte anledning, det är inte en motivering jag accepterar. Du förtjänar fortfarande inte det här slutet. Så nu säger jag det, som jag sagt förut, men riktigt seriöst den här gången: Fuck you Gud.

Kommentarer
Postat av: izabel

:'(

2010-04-20 @ 21:59:10
Postat av: KISSIE- the one and only, you know you love me

WHEN THE BOOZE IS GONE, ITS TIME TO MOVE ON!

2010-04-21 @ 00:45:13
Postat av: chefen

hjärtat.



förstår precis hur du tänker och känner.. man känner sig så fruktansvärt hjälplös och otillräcklig. du kommer fixa det här, även om det kommer ta lång tid och riva upp många sår hjärtat.



ring mig när som helst.

puss ♥

2010-04-21 @ 00:49:20

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Terrorisera mera?

E-postadress: (publiceras ej)

Min egen fascinerande blogg:

Min obetydliga åsikt:

Trackback
RSS 2.0