Körv

Undra som flundran vad vi får för go-lunch idag? Ska kika.. Kebabgryta! Jippie! Veggen står som vanligt inte utskriven, men det är säkert billiga rotsaker i någon form, varför ändra på ett vinnande koncept! Imorgon är det korvstroganoff! JJippie, vilken stårlande anledning att gå till skolan.. Mmm.. Det vattnas i munnen vid blotta tanken.



Helt ärligt så är korvstroganoff min absoluta hat-mat numero uno. Det är så sinnessjukt vidrigt. Smaken. Lukten. Utseendet. Konsistensen. Går inte att förklara med ord. Tänk julkorv. Det är verkligen vidrigt. Det är freaky, vem faan kokar falukorv? Okej att folk käkar bullens varmkorv liksom. Om vi bortser från att det innehåller typ malda grispungkulor så är det ju helt okej. Men falukorv. Så gott stekt, så gott grillat! Varför ska man koka det? Det smakar så illa.. Bara tanken och jag får fan uppstötningar. Bläääääugh...

När jag var en liten tös så brukade mamma laga något som måste vara världshistoriens äckligaste maträtt. Hon tog bort skinnet från en falukorv, hackade glipor i den, som jättetjocka skivor. I dessa satte hon äppelbitar. Sen hällde hon senap på skiten. Mycket senap. Lite spad i formen. Sen in med eländet i ugnen. Jag minns fortfarande känslan när jag såg vad det skulle bli till middag. Ångest vid blotta tanken på vad som skulle serveras. Jag minns klumparna. Uppstötningarna. Tårar i ögonen. Nära att kräkas. Mamma asförbannad när jag vägrade äta.


Kommentarer
Postat av: Anette

Min mamma gör samma sak. Men hon stoppar dit tomater, senap, ost och bostongurka. Spyr.

2010-04-27 @ 17:44:28
URL: http://anettel.blogg.se/
Postat av: ALICE

hahahhaha, det där brukade mormor laga ibland tills jag äntligen vågade säga hur mycket jag avskydde det

2010-05-02 @ 19:05:41
Postat av: elin

OMG PISS, helt seriöst nu: Jag minns forfarande när jag grät för att jag inte fick gå från bordet när just denna underbart beskrivna maträtt serverades hemma. OTÄCKA MINNEN!!!

2010-05-03 @ 15:27:52

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Terrorisera mera?

E-postadress: (publiceras ej)

Min egen fascinerande blogg:

Min obetydliga åsikt:

Trackback
RSS 2.0