Alltså människor?

En sak förbryllar mig. Eller okej, jag ska inte ljuga. Många saker förbryllar en när man nu sitter inne med min hjärnkapacitet. Men en sak är värre än värst. Och det är hur folk väljer skåp på gymmet.

När jag väljer skåp tar jag det som är längst bort från alla andra. Vilket jag tycker är mycket logiskt, och jag anser därför att alla bör resonera på samma sätt. Det är liksom självklart att man inte vill:
a) flasha sig för alla när man byter om
b) ha minimal plats att lägga upp grejer på
c) få en tantrumpa i ansiktet när grannen ska ta på sina strumpbyxor
d) armbåga/bli armbågad när man så diskret som möjligt ska klä på sig

När jag kommer så tittar jag vilken länga med skåp som ser tommast ut, sen väljer jag ut de två lås som hänger bredvid varandra men har störst antal oupptagna skåp mellan sig. Sedan räknar jag de lediga platserna. Japp, det gör jag. Sen tar jag den mellersta av dem.

Andra däremot gör inte alls så, har jag märkt. Ibland händer det att jag har mina grejer i ett skåp där hela längan är tom. När jag kommer tillbaka så hänger ett, ETT, lås till där. Självklart alldeles bredvid mitt. Alltså det här gör mig verkligen helt jävla galen! Vem fan gör så? Varför? Är det här en sjuk människa jag har att göra med?

Många frågor väcks i mitt inre, och alla börjar det med samma ord: varför? Det övergår verkligen, verkligen mitt förstånd.

Om någon som håller på med det här läser min blogg har jag bara en sak att säga: GE FAN I ATT HÄNGA BREDVID UPPTAGNA SKÅP OM DET FINNS ALTERNATIV, JAG BLIR TOKIG OCH DESSUTOM RÄDD! JESUS I MIN LILLA LÅDA, LÄGG AV!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Terrorisera mera?

E-postadress: (publiceras ej)

Min egen fascinerande blogg:

Min obetydliga åsikt:

Trackback
RSS 2.0