En notifications-beroendes mardröm

                  
Fuck you facebook i iPhone. Ska inte sitta och rabbla alla enerverande fel som finns i den appen, utan jag ska koncentrera mig på det mest störande. Det är liksom utomjordiskt störande.  Det är detta (skåda bilden!) Här loggar man in och ser att, shit, jag har fyrtiotre notifications! Living the dream liksom. Men nej, egentligen är det bara två. Man är lurad. Grundlurad, förudmjukad, krossad. Av en bugg?

Och vad som är ännu värre än detta uppbyggande av förväntningar och raserande av dessa är att det inte försvinner heller. Dessutom så står det kvar på hemskärmen. En liten röd ring på facebook-appen. Det står 43 i den röda ringen. Den röda ringen hånler mot mig "trodde du att du hade 43 notifications?" säger den och skrattar hånfullt. "Du hade bara två, din jävla pixbox-unge" fortsätter den röda ringen med hög gäll röst, så alla hör. Snälla försvinn. Lämna mig nu. Låt mig vara ifred.

Jag tror att jag har utvecklat ett notificationsberoende. Det är ju det som är spännande. Kärnan i hela facebook. The source of the excitement liksom. Har någon kommenterat min status? Har Jennifer lagt upp en bild på Laserturken i min logg? Har en status som jag gillat fått fyrtioen kommentarer? Vad kan det vara.

Man fylls som av en tom känsla av facebook utan notifications. Lite mobbad. Lite misslyckad sådär.


Kommentarer
Postat av: ego

det kan inte vara lätt. jag finns här om du vill prata!

2010-11-19 @ 16:58:13

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Terrorisera mera?

E-postadress: (publiceras ej)

Min egen fascinerande blogg:

Min obetydliga åsikt:

Trackback
RSS 2.0