Inflation

Vi sitter och jobbar om inflationen. Intressant va? Visste ni att det är riksbankens främsta uppgift att upprätthålla ett fast penningvärde? Det gör man genom att hålla inflationen på en bra nivå, låg, men inte för låg. Det får absolut inte bli deflation! Då jävlar, bryter helvetet lös! Satan då blir det inte kul alltså. Uj, uj, uj.

De enda som egentligen tjänar på inflationen är de som redan är rika. Alltså kan tydligen passa på att investera i guld och konst då, säger min ekonomilärare.  Guld? Vem fan köper guld egentligen? Menar hon typ smycken och sånt egentligen? För jag tänker guldtackor. Ett kassavalv, stort som en matsal, fylld med staplar av guldtackor.


Kommentarer
Postat av: maria

jag tror det kommer bli en stooooor stadsvetare av dig :) vänta bara

2010-10-21 @ 11:32:32

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Terrorisera mera?

E-postadress: (publiceras ej)

Min egen fascinerande blogg:

Min obetydliga åsikt:

Trackback
RSS 2.0