Klövar

En annan sak jag har funderat på är hur det hade varit om jag hade fötts med klövar.

                                      

Alltså lek med tanken att jag hela tiden, i hela mitt liv har haft KLÖVAR istället för fötter. Mina föräldrar kanske har specialbeställt skor som har en liten behållare för klöven i hälen och sen en fot-protes i själva skon, allt för att det ska se realistiskt ut. Det är faktiskt inte omöjligt alls. Jag menar, hur många av er har egentligen sett mina fötter? Kanske har jag också värsta specialsockarna, allt för att lura er.

Alla gånger ni tror att jag åkt till Reumatologen har jag egentligen varit hos hovslagaren och verkat klövarna. Anledningen till att jag inte badat så mycket i sommar är att då kan klövarna ruttna. Föredrar platta skor framför höga.. Undrar varför?

Tänk om det här inte alls är en fundering, utan sanning. Jag kanske bara aldrig berättat för att jag inte vet hur allmänheten ska hantera min speciella åtkomma. Gud, det är vid såna här tillfällen jag önskar att jag var född i Indien. Där hade de dyrkat mina "ko-tassar" istället för det ovänliga bemötande jag får här i Sverige.

 


Ja, det är sant. Läkare brukar titta äcklat på mina benslut och kalla mig missfoster. "Åk till en jävla veterinär, you freak!" brukar de skrika och kasta stetoskop på mig när jag med snabba klövar lämnar lokalen i vild panik.

Hörrni, allt jag vill ha är lite peace, love and understanding. Jag är ju precis som ni, fast med klövar.

 


Kommentarer
Postat av: elin

ha, jag visste väl det!

2010-10-29 @ 19:08:43

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Terrorisera mera?

E-postadress: (publiceras ej)

Min egen fascinerande blogg:

Min obetydliga åsikt:

Trackback
RSS 2.0