Valet 2010 - Elin's guide till hur ni ska rösta

Efter mycket fundering och omsorgsfullt tänkande har jag kommit fram till hur jag ska rösta i valet i år. Det har varit ett ansträngande tankeprocess och jag är stoltöver att ha kommit fram till ett beslut som ej är framprovocerat av grupptryck eller av andras åsikter, facebooktest eller SvD-undersökningar.

Jag ska rösta på folkpartiet. Jag hoppas att så många som möjligt kommer att hörsamma mina argument och följa i mina fotspår. Anledningen till att vi alla ska lägga våra lappar till detta parti's förmån är inte dess åsikter, nej, det har partiet en enda man att tacka för: Jan Björklund.

Han ser så jävla busig ut, Björklund. Glad och busig. Man tänker sig att han sitter där med Reinfeldt och gör pappersplan av budgeten! IHIHIH, se så den flyger! Fnissar han. Sen sätter han pruttkuddar på alla ministrarnas stolar. IHIHIH dålig i magen, Borg? Skrattskriker han medans han springer runt i sessionssalen med en massa kritor i handen.




Sen tänk vad bra att ha Jan som stadsminister. Liksom shit. Han ba sitter där på värsta kris-mötet med alla andra ministrar och sen när det är hans tur att förmedla Sveriges åsikter i Irak-kriget så ba ställer han sig i talarstolen och säger: "Hello everybody! This is Sweden speaking! We all think the war is important, but first, look what I can do!"

Och sen... Sen tar han upp en tiokrona! Och stoppar den mellan tänderna! Men den trillar ut.. Oroligt sorl i salen. Men han tar upp den igen och sätter in den på bredden den här gången. Och... Den sitter kvar! Amazing, Janne! skriker Obama. Fantastisch! Einmal wieder! applåderar Christian Wulff. 

Det hela slutar med att alla glömmer kriget. Faktum är att Sverige blir utropat till den nya härskarnationen. Alla lyder nu Sverige och President of the Universe Mr Jan Björklund.

Ba en grej som skulle kunna hända. Om ni vågar tro...


Kommentarer
Postat av: chebizizzi

I BELIEVE!!!!!

2010-09-14 @ 16:25:18
Postat av: elin

jag blev rädd av bilden på slutet. :o

2010-09-14 @ 16:59:57
Postat av: izabel

mammas hälsar: hon skriver ju bra och är ju riktigt rolig

2010-09-14 @ 23:07:12
Postat av: bitterfittan

hahah nooo inte björklund!

2010-09-14 @ 23:23:47
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: alice

HAHAHAHAHAHAHHA

2010-09-17 @ 15:18:22
Postat av: Karolina Nilsson

Jag röstade Folkpartiet!! ;) Lite tunnt med meddelande från DJ Igor of The Universe!!



PÖSS

2010-09-29 @ 20:03:28
URL: http://karronilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Terrorisera mera?

E-postadress: (publiceras ej)

Min egen fascinerande blogg:

Min obetydliga åsikt:

Trackback
RSS 2.0